Olympics este o simulare de educație centrată pe valori și incluziune organizațională pe termen lung în care angajații companiei și tinerii beneficiari ai programelor Școlii de Valori experimentează schimbul de valoare în ecosistemul pe care îl (re)creează împreună.
Concret, proiectul oferă managerilor din companie un nivel mai adecvat de (re)cunoaștere a caracteristicilor noilor generații care vin din urmă, precum și oportunitatea tinerilor de a lua contact cu lumea reală de business, într-un context inedit, multigenerațional și multidiciplinar.
Învățarea este parte din povestea fiecăruia dintre noi, o poveste care reflectă evoluția personală, sensurile și semnificațiile pe care le construim și care apoi ne definesc.
Există o bază solidă de cercetări cu aplicabilitate în dezvoltarea personală, derivate din Teoria autodeterminării (Ryan și Deci, 2000), care pot să ofere câteva recomandări relevante pentru dezvoltarea motivației intrinseci în scopul învățării generațiilor actuale, atât la școală cât și în piața muncii. Conform acestei teorii, resursele motivaționale ale individului sunt inerente, ele incluzând nevoile/motivațiile psihologice de autonomie, competență și relaționare.
Nevoia de competență se referă la dobândirea, prin intermediul activităților în care este implicat individul, sentimentului că acțiunile și rezultatele sale au un impact pozitiv și sunt recunoscute, valorizate (Ryan și Deci, 2002). Nevoia de relaționare implică motivația umană de conexiune socială, de a simți grija celorlalți și apartenența la un grup sau o comunitate (Baumeister și Leary, 1995; Ryan și Deci, 2002). Nu în ultimul rând, nevoia de autonomie se referă la exprimarea autentică a sinelui, la sentimentul că persoana este în acord cu emoțiile, dorințele și nevoile sale de învățare (Ryan și Deci, 2002; Skinner și Edge, 2002). Pe seama împlinirii acestor nevoi de competență, sociologii în educație promovează transformarea societății și educației din societate de simplu-consum în societate a consumului de cunoaștere (Osorio, 2003).
Scopul atelierului: Să oferim participanților oportunitatea ca prin experiențe interactive să conștientizeze că învățarea și educația reprezintă un proces continuu chiar și în context digital. Cu acest atelier, participanții vor afla cum pot contribui cu soluții relevante în spațiul organizațional, cum să învețe unii de la ceilalți, să facă schimb de valoare indiferent de poziție, rol, background, vârstă, senioritate etc. și cum să lucreze împreună pentru atingerea rezultatelor colective.
Cu acest atelier ne-am propus:
Să-i determinăm să conștientizeze puterea învățării împreună cu ceilalți, indiferent de vârstă, cunoștințe, preoocupări, specializare etc.
Să îi ajutăm să-și dezvolte abilități de colaborare și comunicare inter-generațională.
Să învețe cum să învețe folosindu-se de informațiile aflate în spațiul cibernetic și cum să le folosească pentru a se informa cu scopul de a lua decizii asumate și la timp.
Să își contureze o idee referitoare la modul în care ar putea să creeze proiecte cu impact în departamentul/organizația lor.
Să învețe să folosească tehnologia aflată la îndemână pentru a-și identifica potențialul neexplorat și a-și dezvolta abilități noi.
Să devină mai conștienți de oportunitile de învățare care li se oferă în spațiul organizațional și să identifice oameni care pot deveni mentori și parteneri de nădejde pe parcursul propriului proces de creștere.
Să exerseze autonomia în învățare, auto-organizare și auto-conducere
Să-și asume responsabilității față de procesul de învățare continuă și rezultatele targetate pe termen lung
Să învețe să colaboreze cu membri echipei, dar și cu ceilalți, din echipa extinsă, indiferent dacă aceștia au vârste, preocupări, profesii, talente diferite etc.
Să-i provocăm să-și dorească să progreseze din punct de vedere uman și educațional, și să învețe să facă schimb de valoare cu celelalte generații
Atelier cu 30-50 participanți (angajați ai companiei: top manageri, manageri și/sau angajați din diferite departamente funcționale sau de producție și tineri aparținând Generației Z, din programele Școlii de Valori).
Angajații companiei vor putea acompania tinerii în proiectele Step Up pe care le vor avea de creat împreună.
1 atelier Sănătate și Prevenție în contextul COVID-19: 1 sesiune
1 atelier Responsabilitate de învățare: 2 sesiuni + Step Up Project ::: Simulare Olympics și MecaBricks
Mai multe detalii referitoare la cele 2 sesiuni...
Simularea Olympics: https://sites.google.com/scoaladevalori.ro/olympics/olympics-community
MecaBricks: https://www.mecabricks.com/en/workshop